7 Aralık 2011 Çarşamba

Benim Tatlı Kanserim

Birinci aşama yani ilk an geçmiş, ikinci evreye varılmıştır. Eğer ilk görüşte aşka inananlardansanız o inancınız artık mevcut olmayabilir bu yüzden.=) Mevzunun ilk öğrenildiği o gün hayatınıza bir sürü yeni tanım, ismini daha önce hiç duymadığınız bir tomar yeni akraba ve ilgili doktor ismi girer.

Herkes elinde bir telefon birilerini arar, birileri internete hastalığın adını yazar, birileri de nerden öğreniyor bilinmez bayağı bir örnek bulur ve akşam toplanılıp konuşulur. Bu konuşma çok trajikomik bir konuşmadır aslında. Çünkü herkesin suratına alabildiğine büyük bir anlamsızlık, korku, telaş, 'ne bok yicez,bu sefer sıçtık' ifadesi net olarak yerleşmiş olmasına rağmen tüm konuşmalar çok görkemli bir kahramanlık şiiri vurgusunda yapılmaktadır.


Benim kanserimin adı; rabdomiyosarkom.-adı bile iki ayda anca ezberlenir cinsten- yani çizgili kas kanseri.Bu kanser tipi normalde 0-18 yaş aralığında görülüyor,bilemedin +40, oysa ki ben 27 yaşıma rağmen azmedip kendisine yakalanmıştım,ee ne sandınız siz beni, öyle sıradan,efendime söyliyim göğüstü,akciğerdir,kolondu falan bana yakışmazdı, ama rabdomiyosarkom öyle mi ,olabildiğince karizmatik bir hastalık.-Zaten beni dünya üzerinde herhangi normal bir şey bulsa dişimi kıracağım.- Haliyle nadir bulunan bir yumuşak doku tümörü olduğundan bilgi toplama işini de geniş bir alana yayamadık ne yazık.Yani genel olarak internetle sınırlı kaldı. Tabi yine de bizim aile süper azimli olduğundan iki de yaşanmış örnek buldu ama işte onların bacaklarında idi tümör. Olsun bence bu da pekala büyük takdir hak ediyordu. Neyse o iki gün içinde konunun uzmanları ele alındı,slayt gösterileri yapıldı, tüm genel ve özel kimlik bilgileri değerlendirilerek yarıştırıldı,birinci gelen doktor seçildi, tacı takıldı,alkışlandı ve randevu alındı. Ve lakin ikinci ihtimal melahat teyzeden geldi ' ya benim yengeme de kanser teşhisi koydular, iki ay ömrü var dediler( bu arada bu iki ay ömre dair bir tomar anı vardır ama ben daha iki senede onca hasta,onca doktor gördüm böyle bir cümle ile karşılaşmadım,ilginçtir) sonra gitti bilmem nerde bir daha patolojiye yolladı hiçbirşeyi yokmuş'. E hal böyle olunca hemen parçaların da en iyi seçilen hastanenin patolojisine yollanma kararı verilir.

Demem o ki ; düşünün ertesi gün yola çıkıp okulu asmak üzere döneceğiniz o sıcak ve dağınık öğrenci eviniz, olağanında devam edecek olan yaşamınız bir anda alt üst olmuş, önümüzdeki  en az iki haftanız  bir bürokratınki kadar yoğun bir programa sahip olmuştur. Evet ani bir değişim olduğunu kabul ediyorum ama sizi temin ederim ki kendinizi hiç o kadar önemli hissetmemişsinizdir.

Meraklısına not: ***** ve varan 1- size arada böyle yıldızlı bilgiler vereceğim. bunlar her daim size faydalı olacak çok özel bilgilerdir ve bunlardan ilki şu ki; bir hastalığı asla ve asla internetten araştırmayın. Araştırsanız dahi bulduğunuz verilere mümkünse az ile hiç arası bir değerde güven duyun. Yapın bunu ya, adamı deli etmeyin!!!




2 yorum:

Bi'adam dedi ki...

hoş geldin aramıza tatlı kız :)

kızıl meczup dedi ki...

hoşbulduk =)

Yorum Gönder